06/01/2018

Nejtemnější kouty

Všichni jsme schopni spáchat násilí
Autor: Olivka

Thriller, thriller, thriller, všichni kolem mě čtou thrillery. No a já si stále jela na té své romantické vlně a začínala jsem mít pocit, že o něco nejspíš přicházím. Proto jsem se rozhodla s tím něco udělat. Sáhla jsem tedy po Temných koutech.


Před deseti lety byla zavražděná dívka jménem Lori Cawleyová. Všichni si myslí, že vraždu má na svědomí netvor jménem Wayet Stokes. Svědky jsou pouze dvě osmileté děti, Tessa a Callie, jejichž následné výpovědi pomohou dostat Wayeta Stokese za mříže. Je to ale opravdu on? Ten obávaný netvor?

Nyní po deseti letech se Tessa vrací zpátky do pensylvánského Fayette, aby zjistila pravdu. Před deseti lety totiž dívky u své výpovědi některé „detaily“ zamlčely. A nyní jim tak může hrozit velké nebezpečí. Začínají se zamotávat do svých vlastních lží a pomalu a zdlouhavě, po krůčcích objevují střípky minulosti a nevypovězené pravdy. A také se blíží k pravému vrahovi. 

„Na světě není žádné místo, kde by byl člověk v bezpečí.”

Nejtemnější kouty mě onehdy zaujaly na první pohled. Po prvním přečtení anotace jsem věděla, že si knihu musím co nejdříve přečíst, a to i když jsem nikdy předtím žádný thriller nečetla. Teď se vám možná zdá opovážlivé, že si tuto knihu i přes úplnou neznalost tohoto žánru troufám nějak hodnotit. Nicméně i tak se o to pokusím.

Kniha byla čtivá, velmi svižná a napínavá až do úplného konce, a přesně takhle jsem si dobrý thriller představovala. Navíc jsem byla ráda, že v knize neteklo zbytečně moc krve a nebyla nijak nechutná a brutální. Což asi milovníci pravé severské literatury příliš neocení, ale knížka se tak stává více přístupná thrillerovým začátečníkům, případně i dětem.
Kaře Thomasové se navíc podařil skvělý konec s wow efektem.
Byla jsem ráda, že po těch všech romantikách, které jsem vždycky četla, jsem konečně natrefila na knihu s opravdu nepředvídatelným koncem.

Co se týče postav, obě hlavní hrdinky jsem si v průběhu knihy oblíbila. Tessu hned ze začátku a Callie postupem času. Obě byly uvěřitelné, jako svědkyním vraždy jsem jim důvěřovala a zcela jsem se vcítila do jejich podezření ohledně odsouzení nesprávného člověka a následně i do jejich strachu o vlastní život.

Nejtemnější kouty jsou podle mě opravdu povedeným kouskem a po dost dlouhé době jsem se od knihy nemohla až do konce odtrhnout. Asi je vám jasné, že ji všem doporučuji. A vy, co s thrillery nemáte moc (nebo žádné) zkušeností, se jí nebojte, je ta pravá pro vaše thrillerové začátky. Já jsem teď totiž k thrillerům mnohem méně skeptická a určitě si brzo nějaký další přečtu.




Děkujeme společnosti Albatros Media a.s. za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm