17/12/2017

Podzim 2017

To nejlepší za podzim 2017
Autor: Baru




Vražda v Orient-expresu (Agatha Christie, Knižní Klub 2017)
Tenhle starodávný kousek z nové reedice Agathy Christie je pro mě jedním z nejlepších děl, které se mi letos dostaly do rukou. Psala jsem o něm v listopadové recenzi, doporučuju vám ho teď a do konce roku o něm ode mě pravděpodobně ještě hodně uslyšíte. Vražda v Orient-expresu pohladí každou sherlockovskou duši, může být skvělou startovní páskou pro ty, kteří nečtou, a co vám budu lhát, zalíbí se každému, komu se dostane do rukou, na to sázím sto dvacet tři procent. Neuvěřitelně inteligentně a spořádaně napsaný příběh protkaný suchým britským humorem a velkou dávkou okázalosti a napětí je jedním z nejoblíbenějších odkazů světoznámé královny literatury a já ho doporučuju každému na potkání jako už dlouho nic.

Dopisy, které nikdo nečetl (Iona Grey, Fragment 2017)
Za to, že se mi tento románek dostal do rukou, budu děkovat ještě asi hodně dlouho. Tenhle nádherný příběh prolínající dvě zcela různá období a čtyři dobou rozdílné, avšak charakteristicky velice podobné životní příběhy v sobě nese neskutečné kouzlo. Válečné drama, červená knihovna, nebo tak trochu obojí dohromady? Dopisy, které nikdo nečetl, mají mnoho přívlastků. Tím hlavním ale zůstává citlivost, smutek a emotivnost v každém řádku. A já je rozhodně nečetla naposled.

Jeden německý život (Thore D. Hansen, Brunhilde Pomsel, Ikar 2017)
Jeden německý život je novinka, která se v české literární sféře zatím nikterak neuchytila, a to mě doteď stále neuvěřitelně mrzí. Pravdivý, krutý a realistický příběh v sobě sice skrývá spoustu faktů a znaleckých dodatků, je ale nutno podotknout, že na čtivosti a kvalitě mu to ani v nejmenším neubírá. Právě naopak. Exkluzivní tip pro ty z vás, kteří se rádi šťouráte v historii a rádi byste se o ní zase dozvěděli něco víc z úplně jiného úhlu. Jeden německý život je příběh, který příhodně propojuje historii s přítomností i naší budoucností, dává za pravdu věcem a lidem, do kterých byste to neřekli, a probouzí ve vás pocity studu, lítosti i uvědomění. Utíkejte si pro něj.

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm