16/09/2017

Navždy s láskou, Lara Jean

Lara Jean je zpět!

Autor: Olivka

Lara Jean má skvělou partu přátel, toho nejlepšího kluka a ten nejlepší prospěch z ročníku. Vlastně všechno, co vždy chtěla. O to víc si ale uvědomuje, že po maturitě a plážovém víkendu už nic nebude jako dřív. Její nejlepší kamarádka Chris se rozhodla, že nepůjde na vysokou školu, ale odjede do Dominikánské republiky pracovat v ekohotelu, a navíc je tady reálná možnost, že ji volba vysoké školy rozdělí s Peterem.
Změny nastávají také v rodině, a to ve chvíli, kdy se taťka rozhodne požádat o ruku slečnu Rotschildovou, jejich sousedku, která sekávala trávník ve froté kraťáskách a vršku od plavek a která na sebe každé ráno lila horké kafe. Každá z holek Songovek se s tím smiřuje jinak. Kitty Trinu miluje, Lara Jean je ráda, že až odjede na vysokou školu, nezůstane Kitty s tátou sama, a Margot, která studuje ve Skotsku, z této náhlé změny není vůbec nadšená. Slečnu Rotschildovou vlastně vůbec nezná, a od okamžiku, kdy se přestěhovala do jejich domu, si Margot připadá zbytečná a nahrazená.


Postava Lary Jean mi byla vždycky sympatická, ale v tomto díle se mi asi líbila úplně nejvíc. Obdivovala jsem ji za to, že „nelétala v oblacích“, ale v důležitých otázkách ohledně vztahu s Peterem a volby vysoké školy stála nohama pevně na zemi. A jako jedna z mála young adult hrdinek se chovala dospěle.
Kitty byla pořád stejná – malá, roztomilá, trošku naivní, ale vychytralá. A Margot? Ta byla stále skvělou starší sestrou. Navíc jsem se jí ani trošku nedivila, když ze začátku nesouhlasila se sňatkem otce se slečnou Rotschildovou a jejím následným nastěhováním.
Každopádně vždy, když čtu knihy ze série Všem klukům, které jsem milovala, je mi líto, že taky nemám sestry. Ideálně tak skvělé jako Kitty a Margot. 

Jsem opravdu ráda, že Jenny Hannová nezměnila svůj styl psaní ani charaktery postav. Děj vlastně začal tam, kde v druhém díle skončil, takže by nějaká větší změna ani nebyla přirozená.
Přestože byl závěr druhého dílu skvělý (a byl také báječným zakončením původní duologie), pustila se autorka odvážně do třetího dílu a tím i do vymýšlení druhého velkého konce. Naštěstí se jí to skutečně povedlo a zakončení Navždy s láskou, Lara Jean bylo ještě úžasnější, než to předchozí, a autorka tak udělala krásnou tečku za celou sérií.
Jediné, co mi bylo líto (možná mě to i naštvalo), že se autorka ani slovem nezmínila o Joshovi. Margot si našla nového kluka a na Joshe se úplně zapomnělo...

Každopádně, Navždy s láskou, Lara Jean je skvělá oddechová kniha o lásce a přátelství. Takže pokud vám stejně jako mně už teď začíná hrabat ze školy a všeho toho učení, sáhněte po ní. Uvařte si čaj nebo kávu, sedněte si a relaxujte u čtení této knihy. A já jdu vytáhnout z trouby další várku cookies. Taky se snažím upéct ty nejdokonalejší jako Lara Jean.
PS: Už se moc těším na Humbook a na to, že si nechám podepsat knihy Jenny Hanovou. A co vy? Kdo se taky chystá na Humbook?


Děkujeme společnosti Albatros Media a.s. za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm