11/05/2017

Čáry života

Přátelé si drž u těla, nepřátelé ještě blíž
Autor: Viky

Jakožto velká fanynka Divergence jsem se neskutečně těšila na nový počin Veronicy Roth. A konečně je to tady! Veronica napsala první díl nové série Čáry života. A ano, naprosto splnila má očekávání.


Je možné, že mé nadšení ovlivňuje má láska k fantasy žánru, ale svět, který Veronica ve své nové knize vytvořila, mě naprosto uchvátil. Autorka má úžasnou fantazii, skvělé popisy a navíc je výbornou vypravěčkou.

Příběh nás zavede do galaxie, v níž lidé žijí v koloniích na jednotlivých planetách, které spadají pod Shromáždění. Obrovskou roli v tomto světě hraje Proud, který se v jednotlivých lidech projevuje jako dar. Dar je pro některé požehnáním, pro některé však prokletím. Hlavní hrdinové Akos a Cyra jsou z dvou různých národů a jejich osud se (nečekaně) zkříží… 

Čáry života mě očarovaly hned na první stránce, vtáhly do děje a nepustily mě až do konce. Příběh mi nedal spát, neustále jsem se těšila na každou volnou chvilku, kdy budu moct číst. Veronica vytvořila zcela nový a originální fantazijní svět, ve kterém jsem neměla čas se nudit, a emoce se mi střídaly jako na běžícím páse.

Příběh je vyprávěn z dvou pohledů – Akose a Cyry. To mě zpočátku zklamalo, protože jsem se obávala, že mě bude Akosův pohled vyprávěný ve 3. osobě nudit, ovšem opak byl pravdou. Obě postavy totiž sledujeme od jejich dětství a můžeme tak sledovat jejich vývoj. Díky způsobu vyprávění se do postav vcítíte, věříte jim vše, co dělají, chápete, proč to dělají.

Vyzdvihla bych propracovanost detailů. Vše od květin a bylin, přes zvířata, zbraně až po Proud a jednotlivé dary hrálo svou vlastní důležitou roli. Nic nebylo zmíněno zbytečně, postupně to do sebe zapadalo.

Kniha je plná napětí, boje, nenávisti a co se mi skutečně líbí, Veronica se nebojí některé postavy odstranit.
Na své si samozřejmě přijdou i milovníci lovestrory. Postupně můžeme sledovat, jak už to u těchto YA fantasy bývá, vzplanutí mezi Cyrou a Akosem.

Pokud tedy hledáte něco zcela nového, akčního se špetkou romantiky, jsou Čáry života ta správná volba.



Děkujeme společnosti Albatros Media a.s. za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm