09/01/2017

Vánoční zázrak

Vánoce plné zázraků

Autor: Olivka

Znáte to – vůně cukroví, vanilky, skořice, blikající světýlka, vánoční stromeček, do toho zima, teplý čaj, deka a k tomu knížka. Ano, takto si představuji vánoční pohodu. Když jsem si vařila čaj a připravovala jsem se zalézt do postele s knížkou, přemýšlela jsem, jakou pro letošní Vánoce zvolím. Jakmile jsem uviděla Vánoční zázrak, okamžitě jsem věděla, která to bude.


Sierra žije s rodiči v Oregonu, kde mají vlastní farmu stromků. Každoročně na dva měsíce v roce odjíždí do Kalifornie své vánoční stromy prodávat. Pro Sierru je to vždy hořkosladké. Na jednu stranu se do Kalifornie těší na svou prázdninovou kamarádku Heather, ovšem na druhou stranu musí každé Vánoce opustit Rachel a Elizabeth. Tohoto roku se však vše změní. Sierra totiž potká Caleba, místního krasavce, kterého pronásleduje stín minulosti. A i přes nesouhlas své rodiny a přátel se s ním postupně sbližuje. Sierra si zcela uvědomuje, že v Kalifornii žije jenom dva měsíce v roce, a proto se doposud vyhýbala navazování hlubších vztahů. Brzy ale zjistí, že Caleb jí stojí i za to zlomené srdce, zariskuje a zamiluje se do něj. 

Sierru bych zařadila do kategorie „hrdinky – slušňačky“. Je to velmi milá a nadmíru empatická dívka, která nedá na předsudky. A pak tady máme Caleba. Caleb, krásný a velmi (opravdu velmi) sympatický chlapec s rozkošnými ďolíčky ve tváři, který ve své minulosti udělal velkou chybu. Navíc si myslí, že všechno, co o něm koluje, je vlastně pravda, a že by nikdo nepochopil, jak to vlastně tehdy bylo. Rozhodně není příliš sebevědomý a je si jistý, že by holce jako Sierra nestál ani za rozhovor (jak se ale pletl…).

Přestože pro mě kniha měla zpočátku těžší rozjezd (přece jenom jsem zvyklá na akčnější knihy a napínavější dějové linky), jsem se ke konci od knihy nemohla odtrhnout, a i když je děj takřka banálně jednoduchý, nebyla jsem si do poslední věty stoprocentně jistá, jak dopadne.

Co nesmím u této knihy opomenout, je obálka. Ta je totiž naprosto skvostná! Svítící nápis Vánoční zázrak, stránky zdobené hvězdičkami po bocích (ty se dokonce lesknou), malé stromečky místo kapitol. To je prostě bomba a jen to tu vánoční atmosféru podtrhuje.

Příběh však není jen o lásce, ale i o síle předsudků, odpuštění, druhých šancích a samozřejmě kouzlu Vánoc.

Knihu určitě doporučuji všem, ale radši si ji nechte až na Vánoce, protože by se podle mě mohlo vytratit to hlavní kouzlo.


Děkujeme společnosti Albatros Media a.s. za poskytnutí recenzního výtisku.  

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm