23/01/2017

DREAMOLOGIE

Přelom mezi snem a realitou

Autor: Olivka

Nevím jak vy, ale já jsem byla odmalička veliký snílek. V útlém věku jsem si představovala, že jsem krásná princezna, poté jsem měla období slavné zpěvačky a s blížící se pubertou jsem si ve svých snech začala vytvářet svého dokonalého prince. Nesčetněkrát jsem si představovala, jak úžasné by to bylo, kdyby se najednou objevil v mém skutečném životě… Ovšem, čím jsem byla starší, tím více jsem si uvědomovala, jak jsem naivní, protože něco takového je nereálné…. Až do včerejška. Dočetla jsem totiž Dreamologii, v níž si hlavní hrdinka vysní svého dokonalého „prince“, a ať se to může zdát nemožné, jednoho dne se s ním setkala.


Alice se zná s Maxem prakticky od dětství. Prožili spolu spoustu zážitků a jejich dlouholeté přátelství a sympatie pomalu přerůstají v něco víc. V idylickém vztahu je ale háček. Všechno se odehrává jenom v Aliciných snech. Když se však Alice s otcem přestěhuje do Bostonu, čeká ji na nové škole velké překvapení. Ve třídě potká krásného a stoprocentně reálného Maxe. Zjistí ale, že není úplně takový jako v jejích snech, a seznamování probíhá docela ztěžka.

Od této knihy jsem toho hodně očekávala – dost jsem o ní slyšela a anotace vypadala více než úžasně. A navíc kniha, v níž se zhmotňují sny? Uznejte, tomuhle člověk jako já nemůže odolat. S radostí musím konstatovat, že téměř vše splnila. 

Příběh byl úžasný a čtivý. Realita se střídala se sny, které skvěle dotvářely celý příběh, text byl místy ozvláštněn poznatky z vědních oborů (nebojte, nešlo o žádné definice), které čtenáře vedou k zamyšlení. Jediné, u čeho se musím pozastavit, je slibovaný smích nahlas. Nemám pocit, že je kniha plná vtípků, u nichž se popadáte za břicho, spíš bych řekla, že příběh protkává laskavý humor.

Dreamologie byla asi první knihou, v níž se mi líbila více mužská postava, než ta hlavní ženská.  Alice je neskutečně kreativní a chytrá dívka, ovšem tak trochu podivínka, zatímco Max byl spíše frajírek, povahově naprosto odlišný od „snového“ Maxe.  A navíc zadaný. O Alici zase usiloval jeho bývalý kamarád Oliver. Ano, jejich vztahu evidentně nebylo přáno. Navíc si nejsou jistí, jestli se nestali pokusnými králíky v jednom experimentu. 

Každopádně, děj v této knize se opravdu netáhl.  Celou dobu bilancujete na hranici mezi snem a realitou a nemůžete se od jednotlivých stránek odtrhnout. Svědčí o tom fakt, že jsem knihu zhltla za tři dny. 
Tuto knihu bych doporučila všem, kteří mají rádi netradiční zpracování příběhů s notnou dávkou lásky a snů.


Děkujeme nakladatelství YOLI za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm