23/11/2016

Rozkaz zabít

O třináct let dříve….

Autor: Baru

Zemi spálily sluneční erupce. Světem se začaly valit vlny tsunami. A pak přišlo ještě něco zdaleka horšího, něco, co vás spolehlivě dokáže připravit o rozum. Něco rychle se šířící a naprosto smrtící. Z boje o záchranu se rázem stává boj o přežití. Vítejte v pekle. V pekle na zemi.


Od této knihy jsem měla velká očekávání, ale zároveň jsem se ve skrytu duše obávala, aby nebyla až příliš veliká. Přesto jsem se do knihy pustila s hltavým nadšením a následně zjistila, že je to něco mnohem, mnohem lepšího, než v co jsem byla s to doufat.

„Obličej jí zářil šílenstvím. Otočil se, aby utekl, ale bylo příliš pozdě. Její tělo mu narazilo do ramen a oba spadli na zem.“

James Dashner nikdy nezklame a budu vám to tvrdit stále a stále. Dějová linka možná občas trochu zakolísá, ale jeho schopnost udržet si vaši pozornost nikoli. Je potřeba všímat si každých detailů a maličkostí, protože v tomhle příběhu na vaše myšlenkové pochody nikdo čekat nebude. Tady se jde z akce do akce až k definitivnímu rozuzlení. A snad ani nemusím říkat, že dashnerovsky osobitý styl zkrátka nemůžete přehlédnout.

Zatímco v Labyrintu jsem hlavní postavy nemohla patřičně skousnout, tady mi byly s každou stránkou stále sympatičtější. Mark byl rozvážný, avšak trochu naivní klaďas, který působil opravdu milým dojmem. Trina zase hýřila zbrklostí a nevídanou vyzrálostí. Oba sice rozhodně nepatří mezi charaktery, jež byste si zamilovali na první pohled, ale postupem času v nich stoprocentně najdete zalíbení a budete s napětím prožívat každý jejich krok. Avšak nebyl to ani Mark, ani Trina, nýbrž Alec, který mě oslovil hned při první zmínce o něm. Starý bručoun se znamenitě ujímal iniciativy a dokázal odlehčit mnoho pekelných situací.

Jestli si stále lámete hlavou nad otázkami původní trilogie, v téhle knize se k vám dostane spousta odpovědí, za které budete nesmírně vděční. Anebo taky ne, protože to by nebyl Dashner, kdyby si některé věci nenechal pro sebe.

„Jejich smích přeťal podivný zvuk. Něco, co Mark neslyšel víc než rok a nečekal, že to vůbec ještě někdy uslyší. Zvuk motorů na obloze.“

Co se téhle knize rozhodně nedá upřít, je čtivost a napětí. Pokud tedy patříte mezi skalní fanoušky Labyrintu jako já, pak mi věřte, že Rozkaz zabít by Vám stoprocentně neměl uniknout. Jeho čtení rozhodně neodkládejte (a své pochyby naopak odložte). No, a pokud o téhle sérii nemáte ani ponětí, urychleně vám doporučuji s touto knihou začít. Rozkaz zabít za váš čas rozhodně stojí.



Děkujeme nakladatelství YOLI za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm