08/11/2016

FANGIRL

Když hlavní hrdinka trpí sociální fobií…

Autor: Baru

Jí proteinové tyčinky, protože se bojí zeptat na cestu do jídelny. Schovává se před svou spolubydlící, protože si myslí, že ji nemá ráda. A navíc ji teď odkoplo její dvojče, Wren.


Hlavní hrdinka Cath je jistý typ člověka trpící takzvanou sociální fobií, na níž odborný lékařský dohled neúčinkuje… Dělám si srandu. Cath není duševně chorá. Je to zkrátka člověk. Člověk, jehož myšlenky směřují jinam, než by měly, jehož představivost nezná meze, jenž má naprosto nulovou schopnost vůbec s lidmi promluvit. Tichý introvert zapálený do světa Simona Snowa. A na tom by nebylo nic špatného, pokud by její sebevědomí nekleslo k takovému bodu mrazu, aby nebyla schopná přijít na přednášku, protože se nepohodla s profesorkou. To už je vážně docela šílené.

A pak tu je Wren, o které by si každý měl udělat vlastní obrázek sám. Její dvojče jí zdaleka není tak podobné, jak si všichni myslí.


Potom tu byla Reagan. Skvělá holka, musím říct. Moc se mi líbilo, jak s Cath komunikovala. Nenásilně, otevřeně, dokonce vřele. A umí držet jazyk za zuby. Takže Cath byla opravdu skvělou kamarádkou, to se rozumí.

A Levi. Nejprve jsem si myslela, že je to takový ten typ načechraného frajírka, ale mýlila jsem se. Levi je opravdu moc hodný. A rozkošný, i když, jak vypadá, se asi nikdy nedozvím. Ale mně stačí pouze ta zmínka o jeho blonďatém chmýří...  Je skvělý!

Fangirl, stejně jako Eleanor a Park, nechyběl skvělý děj, ale ta čtivost… Ta chvilkami opravdu pokulhávala. Některé pasáže na mě působily nepromyšleně… Zkrátka se přiznávám - povídky o Simonu Snowovi mě opravdu nebavily. Nebylo to doslova tak, že bych se nudila. Postrádalo to jen jakousi dravost, trochu zapálení. Škoda, tak málo této knize stačilo k dokonalosti.

Každopádně by si ji do rukou neměl vzít nikdo, kdo touží po nějaké akci, nadpřirozených bytostech a tak podobně. Není to akčňák a není to ani fantasy. Je to prostě příběh dospívající introvertky, příběh o jejích problémech, myšlenkách a o tom, jak se zamiluje. No, a pak se tam taky možná objevil i nějaký ten bílý králík s tesáky a rudýma očima…

Kdyby se mě teď někdo zeptal na mé pocity po dočtení, možná bych jen tak nadhodila, že jsem mírně zklamaná. Od Rainbow Rowell jsem prostě čekala víc. Možná to je Eleanor a Parkem, kteří u mě stále vyhrávají na plné čáře. Dost mě to zamrzelo, když jsem si uvědomila, že Fangirl za nimi trošku pokulhává. To ale nic nemění na tom, že tahle knížka rozhodně stála za přečtení. Děkuji ti, Cath, děkuji i tobě, Levi, díky taky vám, Reagan a Wren. Díky za skvěle strávené chvíle s Vámi.


Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm