27/10/2016

Harry Potter a prokleté dítě

KATASTROFA NEBO BOŽÍ?
Autor: Valča
Ano, konečně jsme se dočkali osmého dílu. Ano, Harry Potter a prokleté dítě je konečně tady. Ale splnilo naše očekávání?


„Osmý díl“ Harryho je napsán jako scénář, což mě zpočátku mrzelo, na druhou stranu jsem si po pár stránkách zvykla. Knihu jsem přečetla opravdu rychle, jelikož text je, jak už bývá u divadelních her zvykem, rozčleněn do odstavců, z nichž bylo zřejmé, kdo co říká. Určitě tedy potěší všechny čtenáře, kteří nemají rádi tlusté a obsáhlé knížky. Málo textu, hodně mezer.
Ve scénáři se rychle střídají prostředí, prolínají se různá časová pásma, člověk se však někdy úplně ztratí a chvíli trvá, než zjistí, kdo je vlastně kdo a hlavně kde a v jaké realitě. Příběh je často doplněn o detaily toho, co se odehrává na divadelním jevišti.


Když jsem si v hlavě srovnávala poslední díl ze série o Harrym Potterovi s tím „scénářovým“, uvědomila jsem si několik věcí. Začátek knihy je důvěrně známý. Máte pocit, že kniha pokračuje v místě, kde skončil poslední díl série, jen hlavní hrdinové zestárli a z dětských starostí se staly každodenní dospělácké problémy... Kdyby vám někdo předložil úryvek začátku knihy, tak byste pravděpodobně ani netušili, že je to pokračování nového dílu. Sice mě překvapilo velmi nečekané rozhodnutí na začátku, sama bych asi jednala jinak, ale proč ne, prostě to tak asi mělo být.
Ovšem závěr! Ten závěr! Pro mě smršť emocí! Musím přiznat, že jsem neudržela slzy...

Asi nejvíc mě na téhle knize zklamalo, že tam není poměrně nic nového. Ano, autoři přidali pár nových postav, ale příběh se pořád vrací do minulosti. Čekala jsem překvapivější zápletku a úplně nový příběh.
Přesto však knihu vnímám jako velmi povedenou. Jsem proto ráda, že jej přeložili do češtiny, protože chybělo málo a četla jsem „nového Harryho“ se slovníkem v ruce.


Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm