17/10/2016

Eleanor & Park


Láska hory přenáší a ne, že ne….

Autor: Eli



Tato knížka vypráví příběh dvou šestnáctiletých studentů, kteří jsou už na první pohled každý jakoby z jiného světa. Přesto, nebo možná právě proto, k sobě najdou cestu a zjistí, že se bez sebe neobejdou.

Eleanor je ze zvláštní a docela dost problémové rodiny, jestli vůbec můžeme mluvit o rodině. Zvláštní je i sama Eleanor. Má svůj styl oblékání a účesů, tváří se, jako by se jí nic netýkalo, jako by ji nemohlo nic rozhodit. Vypadá to, že chce být jiná, že nechce zapadnout, že o nikoho nestojí. Eleanor není milá a opravdu působí jako výstřední podivín nebo někdo z jiného světa. Ale už dost negativ. Eleanor se nebojí být sama sebou. Je chytrá a uvnitř citlivá a i přesto, že je tak zvláštní, si dokáže získat pozornost a obdiv některých lidí.



Když jsem dychtivě obracela stránku za stránkou, bylo mi Eleanor čím dál víc líto. Takové podmínky a takovou „rodinu“ si opravdu nezaslouží. Podle mého není její matka psychicky úplně v pořádku, a pokud ano, je pěkně sobecká. Jak vůbec může provést něco takového vlastním dětem?

Všem je jasné, že Park je milý, krásný, něžný a inteligentní. Pro holky ideál. Ale i ten má své mouchy. Je totiž takový poseroutka, ale dělá, že je úplně v pohodě. Skoro do ničeho se neplete a snaží se být neviditelný, neupozorňovat na sebe. Poté, co pozná Eleanor, se však změní.

Park mi byl od začátku sympatický a jeho rodina je podle mě naprosto skvělá. Skoro se mi nechce věřit, že taková může existovat.

Celá knížka se mi moc líbila. Četla se lehce a poutavě. Nejvíc bych asi ocenila to, jak se autorce podařilo střídavě zachytit myšlenky hlavních postav. Jak můžou být odlišné, ale jak vlastně usilují o stejnou věc.

Eleanor a Park /  Rainbow Rowell / Yoli / 2014

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm