19/12/2022

Bez lásky

Lásku přece potká každý… nebo ne?

Autor: Ema


Alice Osemanovou asi nemusím představovat, protože ji všichni důvěrně známe. Její bestsellerová série Srdcerváči obletěla celý svět. Podaří se jí to ale i s touto knihou, plnou coming outů a nevyřešených otázek? To musíte posoudit sami.

 


Georgia zatím nikdy nepoznala, jaké je to být zamilovaná. Jenže jako holka, která je posedlá fanfikcemi a romantickými příběhy, věří, že jednou tu pravou osobu najde. Když se se svými nejlepšími kamarády, Pip a Jasonem, dostane na vysněnou univerzitu, myslí si, že zrovna univerzita je to místo, kde si nějakou spřízněnou duši najde. Jenže zatímco si všichni její kamarádi a známí užívají vysokoškolského života, Georgia si neví rady.


Pip je normální holka, která před pár lety oznámila světu svůj coming out. Myslela si, že všechno půjde hladce, jenže pochopení se nedočkala. A tak si myslí, že se na univerzitě všechno zlepší. Najde si kamarády a možná i někoho, s kým bude moct své myšlenky sdílet. Jenže to tak jednoduché nebude.


Dále tady byla Rooney. Georgina spolubydlící. Musím říct, že jsem se s touto postavou rychle ztotožnila a oblíbila jsem si ji. Obdivuju na ní, že i přes své problémy dokázala Georgiu vyslechnout a vést smysluplnou konverzaci. Jo, a taky dobře režíruje, ale víc prozrazovat nebudu.


A v neposlední řadě bych vám chtěla představit Jasona. Beznadějného romantika se zlomeným srdcem. Na rozdíl od svých kamarádek už jeden vztah zažil. Jenže místo krásných vzpomínek si do života odnesl spoustu těch špatných. Jason je přesně ten typ knižního kluka, do kterého se zamilujete během pár vteřin. Ano, přiznávám se, já taky!


Knížce nechyběly skvělé zápletky ani děj, jen ta čtivost chvílemi pokulhávala. Párkrát jsem se bohužel do čtení musela nutit, ale neříkám, že by se mi kniha nelíbila. Srdcerváči jsou skvělou oddechovkou, na kterou spoustu lidí nedá dopustit, kniha, která i ve mně zanechala mnohem větší dojem.


Knížka je sice romantická, ale nemusíte se bát. Autorka totiž vynechala takové to klasické klišé obsažené v knihách tohoto žánru. Na druhou stranu dokázala velmi dobře popsat témata jako asexualita a aromantismus, o kterých jste možná ještě ani neslyšeli.


Kdyby se mě někdo zeptal na mé pocity po přečtení, možná bych řekla, že jsem lehce zklamaná. Prostě jsem možná od Alice Osemanové čekala něco víc. Jsem ale ráda, že jsem si knihu přečetla. Ukázala mi totiž jiný pohled na svět, než na který jsem byla zvyklá. Georgio, Pip, Rooney a Jasone, děkuju Vám za ty skvěle strávené chvíle s Vámi.


Bez lásky / Alice Osemanová / CooBoo / 2022


Děkujeme AlbatrosMedia, a.s., za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm