28/06/2022

Čarodějnice dřívější a budoucí

Kniha, u níž nemůžete sáhnout vedle!

 

Autor: Markéta

 

Když jsem dostala do ruky knihu Alix E. Harrowové Čarodějnice dřívější a budoucí, neváhala jsem ani chviličku. Věděla jsem, že si ji musím přečíst, nejen kvůli zajímavému tématu, ale také kvůli tomu, že už předchozí kniha autorky January a Deseti tisíc dveří se mi moc líbila. A nezklamala jsem se.

 



Děj se odehrává na konci 19. století v Novém Salemu. Ženy v té době neměly téměř žádná práva, postupně se ale začíná formovat feministické hnutí. Součástí tohoto hnutí se stávají i sestry Eastwoodovy, které se v Novém Salemu potkávají vlastně náhodou, jejich nešťastná minulost je rozdělila už před několika lety. Každá jsou úplně jiná - Bella je klidná, inteligentní a také naivní, Agnes krásná a milující a Juniper horlivá a výbušná. Všechny tři se skvěle doplňují a situace v Novém Salemu je donutí jednat a zapomenout na své dřívější spory – z feministického hnutí sufražetek se vyčlení hnutí čarodějnické, které musí bojovat nejen za práva žen, ale také proti temným silám, které se prozatím držely v pozadí.

 

Jedné čarodějnici se můžete vysmát. Tři můžete upálit. Ale co uděláte se stovkou?

 

Samozřejmě, zarazila mě délka knihy, téměř 600 stran. Hned mě napadly různé otázky: Nebude to moc zdlouhavé? Zvládnu se tím vůbec prokousat? Za tři dny nebylo co řešit, kniha mě naprosto pohltila. Dvakrát tak dlouho pak trvalo, než jsem ji zpracovala.

 

Pokud hledáte něco “lehčího na čtení”, tato kniha pro vás nebude úplně to pravé ořechové. Zklamaní budou také ti, co očekávají okázalé kouzlení ve stylu Harryho Pottera. Děj doprovázejí nenápadná kouzla skrytá v pohádkách, říkankách a lidových příbězích, zajišťující každodenní fungování domácnosti, ochranu před nebezpečím a současně se zápletkou se vystupňují do největšího kouzla vyvolání starodávné čarodějnické věže. 

 

Zápletka knihy, její postavy a svět jsou skvěle propracované, vše funguje téměř dokonale. Asi v polovině knihy jsem dostala pocit, že děj už je uzavřen, že už mě nemůže nic překvapit, ale opak byl pravdou, autorka mě znovu dokázala ohromit a vtáhnout do děje. Kniha obsahuje všechna těžká témata, která hýbou dnešním světem – ať je to korupce a jiné problémy v politice, práva žen, homosexuální páry nebo transgender osoby. Nic z toho ale nepůsobí násilně, v průběhu knihy na tato témata narážíme stejně plynule jako ve skutečném životě.

 

Alix E. Harrowová mě opět dokázala svým vypravěčským uměním okouzlit a neotřelým tématem myslím zaujme i ostatní čtenáře, které zajímá trocha historie, fantasy, romantiky i thrilleru spojených dohromady. Protože tohle autorka umí, propojit žánry a vyrobit z nich kvalitní a čtivý román. Tady nemůžete sáhnout vedle.


Čarodějnice dřívější i budoucí / Alix E. Harrowová / CooBoo / 2022


Děkujeme společnosti Albatros Media, a.s., za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm