08/05/2022

Šťastné a krvavé Vánoce

Detektivní klub má vánoční prázdniny.

Autor: Míša


Detektivní klub W + W je zpět. Daisy a Hazel řeší už pátý případ. Tentokrát se připletou k děsivé krvavé nehodě, ze které se nakonec vyklube úkladná vražda.

 


Jsou Vánoce 1935 a duo Daisy a Hazel se vydalo prožít vánoční prázdniny do městečka Cambridge. Bohužel ale tyto Vánoce neprožijí úplně v poklidu. Dojde tam totiž k nehodě. To je velká příležitost pro detektivní klub Wellsové a Wongové zazářit a případ vyřešit. Dívky však nejsou jediné, kdo chce tento případ objasnit, a tak se na scénu dostává další detektivní klub – Pinkertonové junioři. Jakému týmu se povede vraždu vyřešit?


V příběhu se objevují známé postavy z dřívějších dílů. Hlavní hrdinky Daisy a Hazel, prezidentka a tajemnice detektivního klubu W + W. Jedná se o blízké kamarádky, i když jsou každá plně jiná. Dále se objevují George a Alexander, se kterými se vzájemně popichují, a možná tam i přeskočí jiskra. Komunikace mezi touto čtyřkou mě baví, navzájem se hecují a snaží se ze sebe dostat to nejlepší. Uzavřou spolu sázku a ten, kdo prohraje, musí veřejně prohlásit, že ten druhý klub je lepší. Což chce hodně odvahy, protože tohle málokdo dokáže.


Než se začtete do samotného příběhu, můžete důkladně prozkoumat celou Cambridge, která je přehledně namalovaná hned na začátku knihy. Jsou tam zobrazeny všechny koleje a jejich popis. Pak už se můžete pustit do samotného čtení. Kniha má celkem osm částí a na konci je ještě Daisyin průvodce Cambridgí.


Když tak sedím a přemýšlím, co bych o této knize napsala, musím se pořádně zamyslet. Popravdě jsem se pokoušela knihu i vygooglit, abych si přečetla reakci jiných čtenářů. A musím přiznat, že na to, že předešlá kniha mě hodně oslovila a bavila, tato zapadne v mé mysli hodně daleko a už teď si pomalu nevybavuji některé knižní momenty.


Kniha byla v některých chvílích velice zdlouhavá. Příběh se rozjel asi až kolem sté stránky, což pro mě byla z počátku fakt nuda. Mám ráda svižný děj, při kterém se čtenář opravdu nenudí. Na druhou stranu zde byly chvíle, kdy jste nechtěli knihu odložit, protože to bylo zrovna fakt napínavé. Ale musím říct, že těchto okamžiků zde bylo podstatně méně.


Celkově se mi líbí myšlenka celého příběhu, ale některé pasáže byly zbytečně dlouhé. Někdy jsem si říkala, že knihu ani nemám chuť dočíst a vrátit se k ní, ale abych se dozvěděla, jak to vlastně celé dopadne, jsem knihu nakonec přečetla. Neobjevil se však žádný WOW efekt. Možná jsem knihu četla v nepravý čas a jindy by mě uchvátila, těžko říct. Každopádně věřím, že si své fanoušky najde, především tedy u čtenářek od 12 let.


Šťastné a krvavé Vánoce / Robin Stevens / Fragment / 2022


Děkujeme společnosti Albatros Media, a.s., za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm