02/09/2021

Zločin slečnám nesluší

Záhada vraždy v internátní škole

Autor: Míša


Po dlouhé době se mi dostala do ruky detektivka s velkým D. I přesto, že jsem četla první knihu od této autorky Robin Stevensové, jsem nadšená a jako milovník detektivních příběhů a zápletek se k ní někdy jistě vrátím znovu.

 


Daisy Wellsová a Hazel Wongová jsou kamarádky, které navštěvují stejnou internátní školu s názvem Deepdean. Společně se rozhodnou založit tajný detektivní klub. Daisy je prezidentkou tohoto klubu a Hazel je jeho tajemnicí. Klub má od svého vzniku svou první vraždu k vyřešení. Obětí je jedna z učitelek, konkrétně paní Bellová. Je důležité, aby byla záhada vraždy vyřešena, a to se dívkám podaří!

 

Daisy je nejen prezidentkou detektivního klubu, ale také přesný opak Hazel. Možná proto si tak rozumí a jsou si velmi blízké, i když to tak zpočátku vůbec nevypadalo. Společně se přirovnávají ke známým postavám Sherlocka a Watsona.


Kniha je určena pro čtenáře od 12 let. Podle toho autorka volila slovní zásobu a dokázala nás pěkně zasadit do života takto mladých dívek, jejich starostí i radostí. Jelikož jsou hlavní hrdinky dívky, knihu bych doporučila spíše čtenářkám.


Postavy byly krásně rozepsány. Ze začátku, když jsem se s dějem teprve seznamovala, jsem měla trošku problém se v postavách orientovat. Bylo jich na mě moc. K tomu mi ale skvěle posloužil přehled všech postav, který autorka sepsala v úvodu. Pro dokonalou představu, jak deepdeanská škola vypadá a jak je rozlehlá, je přiložena její mapa.


Zločin slečnám nesluší je oddechový příběh, který (snad) zaujme každého milovníka detektivních příběhů. Autorce dávám velké plus za to, že vše popisuje tak, jak to je a nebere si servítky. I když je kniha psaná pro děti, v klidu si ji může přečíst i dospělý a troufám si tvrdit, že jej bude bavit. Na druhou stanu tam bylo pár popisných pasáží, které byly poměrně zdlouhavé. Konec byl nadmíru překvapivý a neočekávaný. V celkovém součtu jsem ale nadšená a knihu doporučuji.


Zločin slečnám nesluší / Robin Stevens / Fragment / 2021


Děkujeme společnosti Albatros Media a.s. za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm