08/10/2020

Dvě temné vládkyně

Jedna panuje, druhá se bouří.

Autor: Kája


Se sérií Temné koruny mám od začátku velmi složitý vztah. První díl se mi příliš nelíbil, ovšem závěr se autorce vyvedl, proto jsem se rozhodla přečíst i druhý díl, který mě mile překvapil – byl mnohem akčnější, napínavější a já si ho (i když s drobnými výhradami) užila. Bylo tedy rozhodnuto, že se do Dvou temných vládkyň pustím.



I když se to na začátku celého příběhu zdálo nemožné, Katharina získala korunu, což si však dlouho v klidu neužila. Královstvím se šíří nepokoje, a co se stalo s jejími sestrami, netuší.


Mirabella s Arsinoe totiž skutečně žijí, zvolily si vyhnanství (což by nikoho nemělo překvapovat, kdo by si dobrovolně zvolil smrt, že), navíc je ve snech navštěvuje přízrak Modré královny. A do toho všeho Jules… Má snad tohle všechno něco společného, nebo je to jen náhoda?


Autorka je každým dílem vypsanější, tudíž je každý díl lepší a lepší. A čtivost, ta se jí rozhodně nedá upřít. Na příběh nám umožňuje nahlédnout z více perspektiv, takže si můžeme vytvořit ucelený pohled.


Postavy jsou poměrně konzistentní, přesto se samozřejmě postupem času (a vlivem událostí) vyvíjí.


Dvě temné vládkyně se vrací k poklidnějšímu tempu, což na jednu stranu chápu – autorka nás seznamuje s historií a mystikou, blíže poznáváme některé vedlejší postavy, ale na druhou stranu jsem se těšila, že bude autorka pokračovat v nasazeném tempu druhého dílu.


Na obrátkách příběh nabral zhruba v poslední třetině, kdy je konečně odhaleno tajemství, které nás obklopuje od první stránky, a závěr slibuje, že nás čeká epický závěr celé série. Uvidíme, nechme se překvapit, co si pro nás Kendare Blake připravila.


Dvě temné vládkyně / Kendare Blake / Fragment / 2020


Děkujeme společnosti Albatros Media a.s. za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm