01/10/2020

Dům na Hrabivém vrchu

S kouzly není radno si zahrávat!

Autor: Bára

 

Abych pravdu řekla, již delší dobu jsem nenarazila na vskutku povedenou dobrodružnou knihu pro děti. Něco, co by mě oslnilo jako série William Wenton či Alchymistova šifra. A pak se mi do rukou dostal Dům na Hrabivém vrchu a páni, to byla jízda!




Sourozenci Hedy a Spencer jedou na nějaký čas k dědečkovi, bývalému slavnému kouzelníkovi, který svou kariéru ukončil po záhadném zmizení jejich babičky během kouzelnického vystoupení. Babička se nikdy nenašla a nikdo netuší, co se vlastně stalo. Ovšem jednoho dne se dětem začnou zjevovat vzkazy psané v prachu, rámech obrazů, písmenech na ledničce a tušíte správně, nenechá je to vůbec chladnými. Rozhodnou se přijít celé rodinné záhadě na kloub.


Řekněme si to na rovinu – tohle si prostě musíte přečíst. Znáte knihu pro děti, která je na pomezí žánrů thrilleru, detektivky, duchařiny,  dobrodružna a fantastiky? Ne? Tak věřte, že Dům na Hrabivém vrchu má od každého trochu (samozřejmě v rámci cílové kategorie čtenářů).


Autorky skvěle vystavěly atmosféru, která byla místy opravdu strašidelná (občas se mi skutečně tajil dech), prostředí a povedené byly rovněž postavy. Hedy a Spencer jsou naprosto obyčejné děti, což se mi na knize obzvlášť líbilo. Každý z nich měl svou silnou, ale i slabou stránku, ovšem co bych vyzdvihla, je povedeně vykreslený sourozenecký vztah. Na oko Hedy dělá, že jí její mladší bráška leze na nervy, pošťuchují se, ovšem když přijde na věc, jsou skvělá dvojka, kdy jeden nedá na druhého dopustit.


Tempo knihy je svižné díky kombinaci čtivosti, akce a napětí. V knize je i příjemná příměs humoru, zejména v dialozích (uznejte, že mluvící vycpaná jelení hlava a mluvící předložka z medvědí kůže jsou vtipné samy o sobě, natož když se mezi sebou začnou špičkovat).


Dům na Hrabivém vrchu bude bavit kluky i holky, protože si v něm každý najde to své. Já jsem si čtení plné duchů, vycpaných jeleních hlav, medvědích předložek, záhad, kouzel, lásky a statečnosti užila na maximum.


Dům na Hrabivém vrchu / M. Lish, K. Ngai / Fragment / 2020


Děkujeme společnosti Albatros Media a.s. za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm