30/09/2020

Němý viník

Křiváci s hlavní hrdinkou Stevie Bellovou jsou zpět! 

Autor: Míša

 

Pokud jste četli knihu Křiváci, zbystřete! Představíme vám pokračování tohoto strhujícího příběhu s názvem Němý viník.




Jako by to bylo včera, co se mi do rukou dostala kniha Křiváci a už vychází druhý díl. Pohled na obálku ve mně vyvolává nadšení, úsměv a otázky. Protože byl první díl velmi vydařený, pouštím se do čtení této knihy s radostí a plna očekávání.


Hlavní hrdinka je Stevie Bellová, která navštěvovala Ellinghamskou akademii. Tu však musela v prvním díle opustit. Najednou se však u nich doma objeví Edward King, otec jejího spolužáka Davida, a dá jí znovu příležitost na akademii studovat. Nebude to ale jen tak. Musí dohlédnout na jeho syna Davida. Přijme Stevie onu dohodu? Opravdu se nad tím hodně zamýšlí, protože si s Davidem vytvořila pouto, které by nerada zničila. Na druhou stranu je tady několik záhad, které by chtěla rozluštit.


Jakmile jsem si do ruky vzala tuto knihu a začetla se, okamžitě se mi vybavily vzpomínky na první díl, všechny postavy a situace. Což se mi běžně u knih nestává. Hlavou mi pobíhají různé otázky, na které bych se chtěla dozvědět odpovědi.


Stevie je mladá dívka, která si libuje v záhadách, a její aktuální záliba je vyřešení ellinghamských vražd. Znovu se shledává se svými spolužáky Janelle, Natem a Davidem, kteří jsou po jejím boku v celém příběhu. Musím říct, že se v této knize objevuje nespočet postav. Kdybych si o nich nezačala dělat písemný přehled, lehce bych se v nich ztratila.


Začátek knihy nebyl moc čtivý, a tak mi docela dlouho trvalo, než jsem tuto, pro mě nudnější část, přečetla. Za což jsem byla mírně zklamaná, jelikož jsem se na tuto knihu opravdu těšila. Avšak po asi 70 stranách začal příběh nabírat na obrátkách a já se postupně nemohla od knihy odtrhnout.


V tomto dílu oproti tomu minulému autorka kladla větší důraz na přítomnost. I zde jsme se sice také vraceli do minulosti, ale ne tak často.


Jsem ráda, že jsem se dozvěděla odpovědi na některé své otázky, které mi vyvstaly během čtení prvního dílu. Objevily se však další, které se dozvím až při pokračování této série, jelikož má kniha otevřený konec. Trošku mě zamrzely překlepy, které se v této knize objevily a snížily tak onu pomyslnou laťku profesionality příběhu. To ale nezmění můj celkový pohled a dojem na tuto knihu, protože si myslím, že příběh byl skvěle napsaný, srozumitelný, tajuplný a dech beroucí.

 

Němý viník / Maureen Johnson / CooBoo / 2020


Děkujeme společnosti Albatros Media a.s. za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm