31/08/2020

Rytmus, já a Malychin

Fenomén Mariana Zapata 

Autor: Olivka

 

Americkou spisovatelku Marianu Zapatu zcela jistě nemusím nikomu představovat. I když je na české knižní scéně spíše nováčkem, svou jednou jedinou u nás vyšlou knihou – Kultim, si získala srdce nespočtu mladých dívek a žen. Tahle mladá svérázná autorka new adult knih je celosvětově oblíbená. A sama dodávám, že právem.

 



Marianina první kniha, která v Česku vyšla – Kulti, vyvolala mnohé reakce. V té době to byla jedna z nejdiskutovanějších knih u nás. Mimo nesmírné salvy pozitivních ohlasů a adorací knihy i samotného hlavního hrdiny velký rozruch vyvolalo také to, že se kniha omylem zařadila mezi young adult. Stovky dvanáctiletých a třináctiletých dívek si tak přečetlo lehce okořeněné a velmi detailní popisy různých milostných hrátek. A ano, ani v Rytmus, já a Malychin nás o ně autorka neochudí. Proto hned nyní vydávám varování! Čtenářky mladší patnácti let, prosím ruce pryč.

 

Šestadvacetiletá Gaby Barreto neprožívá zrovna nejšťastnější období života. Nemá přítele, ani pořádnou práci. Když jí její bratr nabídne možnost jet na turné s jeho kapelou a prodávat jejich merch jako za starých časů, na nabídku kývne. Na turné ale vyráží také druhá kapela. Kapela, jejíž frontman je okouzlující a vtipný Saša Malychin.

Knihy od již známých autorů mají jednu velkou výhodou, ale zároveň i jednu velkou nevýhodu. Výhodou je, že fanoušci po knize sáhnou i bez reklamy či pozitivních ohlasů. Nevýhodou je, že čtenář je již zvyklý na určitý standard. A logicky se tak další díla nevyhnou důkladnému srovnání a případné kritice. Přestože je kniha sama o sobě výborná, může být o trochu horší než první díl, který byl z našeho pohledu úplně nejvíc boží…. A pak všude bohužel slyšíme jen kritiku.

 

Rytmus, já a Malychin je podle mě ukázkový příklad výše popsané nemilé situace. Kulti nasadil laťku hodně vysoko a Malychin tak u čtenářů dostává pěknou sodu. Reiner Kulti byl lepší, hezčí, vtipnější než Saša Malychin. Kulti měl lepší, zábavnější, záživnější, čtivější linku. A spousta obdobných výtek.

 

Já také musím přiznat, že se mi Kulti líbil o vlásek více. Ale jelikož mě tyhle kritické, srovnávací recenze všude na internetu už trochu štvou a také mi připadají nefér, dám vám zde svůj otevřený názor na Malychina bez jediného srovnávání s legendárním Kultim.

 

Mariana Zapata má ve svých knihách pokaždé trochu jiné ale zároveň podobné hrdinky. Nejsou to žádné namyšlené princezničky, ale svérázné a osobité mladé ženy. Gaby je vtipná, drzá, ironická a trochu cynická. Je zvyklá na společnost kluků a taky se někdy chová jako oni. Má svůj názor, nebojí se prosadit. Není žádná panenka v koutě. A je taky hrozně fajn a okamžitě si ji oblíbíte.

 

Na Sašu jsem si musela trochu zvyknout. Sexy asi fakt byl, to se nedá upřít, ale přišel mi až moc úžasný, milý a hodný na to, abych tomu věřila. Prostě až moc slaďouš a trochu mi to k němu někdy nesedělo. Moc jsem si ale oblíbila Eliho, bratra Gaby.

 

Děj byl příjemný, taková romantická oddechovka. Nebylo to tak, že bych se od knihy nemohla odtrhnout, ale opravdu mě to bavilo. Knížka je moc milá, dobře napsaná, čtivá a vtipná. U některých hlášek jsem se smála nahlas, a to se mi běžně rozhodně nestává. Knížku rozhodně doporučuji. Jak fanouškům Zapaty, tak těm, kteří od ní ještě nic nečetli.

 

Rytmus, já a Malychin / Mariana Zapata / Fragment / 2020

 

Děkujeme společnosti Albatros Media a.s. za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm