24/11/2019

Poutník, čarodějnice a červ


Vstupte znovu do magického světa Alagaësie

Autor: Markét

Jako čtenářka série Odkaz Dračích Jezdců jsem hned na první pohled věděla, že to bude fantastická knížka. A taky že jsem se nemýlila. I kdybych už řečenou sérii neznala, kniha by mě nejspíš zaujala, protože je tajemná nejen názvem, ale i obalem. Obávám se ale, že knihu asi pochopí jen ti, kteří jsou alespoň trochu se sérií seznámeni.



„Občas musíš zůstat a bojovat, řekl. „Útěk někdy nepřipadá v úvahu. Už to chápeš?“

Hlavním hrdinou je Eragon s jeho dračicí Safirou. Eragonovu minulost si můžete přečíst v Odkazu, proto to tady moc rozebírat nebudu: tahle kniha totiž není jen o něm. Z prostého farmáře, který ani neuměl číst, se stal vzdělaný mladý muž, který toho má spoustu na práci. Už je to rok, co Eragon opustil Alagaësii, aby vyhledal nový domov pro novou generaci Dračích jezdců. Má ale spoustu nekonečných úkolů: výstavbu velké pevnosti, dohadování se s dodavateli zásob, hlídání dračích vajec, jednaní s bojovnými urgaly a povýšenými elfy. Vytržení z každodenní rutiny mu však nabídne vidění Eldunarí, nečekaná návštěva a také vzrušující urgalská pověst, která mnoho změní… 

Zahleděla se na mě s výrazem, který říkal: Teď mě zklameš, dospěláku Všichni ostatní mě zklamali, proč bys měla být jiná?“

Charakteristika postav je úžasná a dokonalá jako v každých dílech Odkazu. Každá z postav má svébytnou povahu, kterou žádná jiná postava nemá. Eragon je na jednu stranu moudrý a konečně uvážlivý, ale pořád je občas tvrdohlavý jako osel. Je ale velmi milý a sympatický. Taky odvážný, nebojí se riskovat svůj život, i když zrovna to se jeho dračici Safiře nelíbí. Safira… je prostě Safira. Moudrá, nic ji jen tak nevyvede z míry. Ale pokud se vám náhodou povede ji naštvat, tak se jen modlete, abyste neskončili jako její svačina.

Na knize samotné jsem neshledala žádné velké nedostatky, když vás baví fantasy, je tahle knížka jedna z nejlepších věcí. Avšak maličkosti, které se mi úplně nelíbily, tu přeci jsou. Hodně mě zmátlo to, že tentokrát nepřeložili jméno jedné postavy a zůstalo v angličtině. Nakonec si na to však zvyknete. Třetí část mi přišla na můj vkus hodně zdlouhavá, ale jestli je to autorský záměr, nemám s tím problém. Dál bych hledala nedostatky marně.

Usoudil, že štěstí je pomíjivé a nemá cenu o něj usilovat. Spokojenost naproti tomu byla mnohem hodnotnějším cílem.

Knihu vřele doporučuji všem, kteří mají nějakým způsobem rádi fantasy, magii, draky, apod. Když se na chvíli začtete, ponoříte do děje, strhne vás a přenese do jiného světa.


Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm