08/04/2019

Prokletá krev

Upíří Selekce?

Autor: Olivka

Angie přepadli v metru dva muži a snažili se ji zabít. Byla totiž "označená" a takový člověk by se neměl dožít příštího týdne. Ještě ten večer ji pak navštíví její matka vévodkyně Helena de Noaillesová, kterou deset let neviděla. Chce totiž, aby byla Angelika oficiálně představena u versailleského dvora. Angie nakonec souhlasí, neboť v tom vidí ideální příležitost zjistit, kdo se ji pokouší zabít a proč. Brzy ale odhalí, že versaillský dvůr je plný tajemství, intrik a taktizování. Jo a mimochodem jsou tady i upíři...


V poslední době se Prokletá krev stala velkým trendem. Mohli jsme se s ní setkat opravdu všude a na veškerých sociálních sítích. Dokonce posloužila i jako inspirace několika storkám. Někteří ji přirovnávali k Selekci, jiní zase k Twilight, i když já osobně jsem mezi těmito třemi odlišnými příběhy nenašla žádnou spojitost...   

Když jsem se dozvěděla, že má vyjít YA kniha z pera francouzského autora, musela jsem si ji co nejdřív přečíst. Snažila jsem se knihu posuzovat objektivně, ale bylo to dost složité... Na young adult trhu totiž není moc knížek od francouzských autorů, a proto jsem od začátku měla tendenci na Prokletou krev nahlížet jako na nejlepší, nejúžasnější a nejskvělejší knihu roku. I když jsem ji ještě ani nezačala číst... 

Ale zklamaná jsem určitě nebyla. Knížka se četla příjemně a příběh ubíhal svižně. Dokonce ani postavám není moc co vytknout. Přesto se ale nemůžu zbavit pocitu, že jsem čekala něco víc. Je totiž pravda, že jsem si Prokletou krev hodně idealizovala a má vysoká očekávání by měl problém naplnit i ten nejlepší bestseller.

Trošku mě mrzí konec. Není to sice žádný clifhanger, ale pokud není v plánu i další díl, přijde mi, že příběh nemá důstojné zakončení a je useknutý. Zkrátka mi tam ještě něco chybí.

Prokletá krev byla hodně zmiňovaná v souvislosti s brutálními a krvavými scénami. Spousta lidí tím byla evidentně velmi pohoršena, ba až znechucena. Co se mého osobního pocitu týče, nepřišlo mi to zas tak akční. Je pravda, že tam bylo pár krvavých scén, na které v young adult knihách nejsme úplně zvyklí, ale nebylo to nic, co by se nedalo přežít. A i když jsem při čtení knihy pociťovala všechny možné emoce, strach nebo snad znechucení mezi nimi určitě nebyly.

Každopádně spojení versaillského dvora s upíry v moderní době přineslo velmi originální příběh a knihu doporučuji všem příznivcům Selekce, Twilight, francouzských autorů a young adult knih.


Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm