14/04/2019

Polibek v Paříži


Vánoční romantika z ještě romantičtější Paříže  

Autor: Johanka

Jak jistě poznáte již z obálky, kniha Polibek v Paříži je vánoční romantický příběh, ale já jsem se k němu dostala až nyní, na jaře... Ale co už, jaro je přeci taky romantické období, všechno kolem kvete, ptáčci zpívají (a jak jsem slyšela v televizi, možná bude ještě sněžit, takže ta vánoční nálada možná také ještě není úplně pasé).


Jakmile jsem poprvé vzala tuto knihu do ruky, ihned jsem usoudila, že bude skvělá a určitě se mi bude moc líbit. Ale jak se říká, nechval dne před večerem, že ano.

Hlavní hrdinka knihy se jmenuje Serena a pochází z New Yorku. Jednoho dne si vysní, že by se ráda podívala do Paříže a zažila pěkné chvíle, jaké zažili její rodiče v čase líbánek. Na cestu by se ráda vypravila před Vánoci se svou sestrou, která ji ale na poslední chvíli společnou cestu odmítne. Serena se tedy vydává do Paříže sama. 

V Paříži žije mladý muž jménem Jean-Luck, který se i přes velké množství školních povinností musí starat o Serenu. Dělá jí proto průvodce městem. Zpočátku si vůbec nerozumí, ale jak tak společně putují po nejromantičtějším městě světa, je vám zřejmě jasné, kudy se bude náš příběh ubírat…

Zastavím se u snímku, na kterém Serena kouká na nějaký obraz. Září jí u toho oči a je v nich cosi... živého. Tu fotku ji ukážu. „Nevíš, nad čím jsi tady přemýšlela?“ Právě dojedla palačinku a utírá si ruce do ubrousku. Pár vteřin se kouká na náhled na displeji a z toho, jak se jí třepou víčka a těká očima, poznám, že se ten okamžik pokouší identifikovat. „Vůbec jsem si nevšimla, že mě v tu chvíli fotíš.“
„Promiň.“
„Ne to je v pohodě,“ odpoví, aniž by zvedla oči od displeje.

Co si budeme povídat, každému, kdo po této knížce sáhne, musí být jasné, že půjde o klišoidní romanťárnu. Ale přiznejme si, to je přesně to, co od vánočních příběhů čekáme (nikdo přeci nechce o Vánocích číst nějakou depresárnu, že).

Jean-Luck mi byl od začátku sympatický, přestože je to takový mrzout. Přišel mi jako typický Francouz, i když popravdě osobně žádného neznám. Horší to bylo se Serenou. Působila na mě jako naprostá naivka, ale na druhou stranu uznávám, že takhle nějak by asi měla vypadat hlavní hrdinka YA romantického příběhu.

Co mě fakt nadchlo, byly popisy Paříže. Opravdu jsem si kolikrát připadala, jako bych se s nimi městem procházela, a myslím, že daleko více si to užijí ti, kteří v Paříži skutečně byli.

Příběh jako celek ale splnil má očekávání. Je to přesně ten typ knížky, kterou o Vánocích chci číst – nenáročné, pohodové, romantické (no dobře, spíš přeslazené jako kakao, které u toho můžeme popíjet).  Proto tedy nečekejte žádnou náročnou zápletku, je to opravdu klasika – holka, kluk, Paříž…. Pokud byste tedy hledali něco náročnějšího, určitě sáhnete po něčem jiném.


2 komentáře

  1. Když bych porovnala tuhle knihu s Polibkem v New Yorku, tak musím říct, že se mi víc líbila ta s New Yorkem. Tahle mě tolik nevtáhla do děje a postavy mi ani moc nepřirostli k srdci. Ale jak říkáš, byla to milá oddechovka. :-)

    OdpovědětVymazat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm