31/10/2018

Není úniku

Boj o přežití.

Autor: Bára

Letošní podzim je doslova našlapaný skvělými thrillery a člověk pomalu neví, kde brát čas, aby je všechny stihl přečíst. Tentokrát jsem sáhla po knize Není úniku a upřímně, kdyby všechny knihy takhle odsýpaly, zvládla bych je přečíst snad všechny. Stačila jsem ji totiž přelouskat za jednu noc, i když naše počáteční oťukávání bylo trochu rozpačité…


Darby Thorneová jede za svou vážně nemocnou matkou, ovšem sněhová bouře překazí všechny její plány. Je nucena zůstat přes noc na osamoceném odpočívadle u dálnice se čtyřmi cizími lidmi. Nachází se uprostřed ničeho, bez signálu, bez nabíječky na mobil, v zasněžené pustině.

Během hledání signálu zahlédne v jednom ze zaparkovaných aut ruku malé holčičky. A právě od tohoto okamžiku začíná zápas o záchranu uvězněné holčičky, který se zvrtne v boj o přežití. Darby musí zjistit, kdo z jejích společníků dívku unesl, a poté vymyslet, jak ji zachrání. 

„Přesně 3:00. Ďáblova hodina, říkávala matka a zapalovala přitom jednu ze svých jasmínových svíček. Tehdy mají zlí duchové největší sílu.“

Abych byla upřímná, zpočátku jsem si na styl Taylora Adamse musela zvykat. Nějak jsme si hned nesedli, chvíli jsme se oťukávali, ale naštěstí jsem se nenechala odradit, protože potom to byla prostě jízda!

Celý děj se odehrává během jedné noci, na jednom místě a v podstatě nemá žádné hluché místo. Neustále jdete z akce do akce, ze zvratu do zvratu a autor vás neustále drží v napětí, nenechá vás ani na chvíli vydechnout a vy jste nuceni číst dál a dál, protože potřebujete vědět, jak to dopadne. A když už si myslíte, že je vám vše jasné, přijde nové šokující odhalení. A vy jen zíráte s otevřenou pusou.

Co se Tayloru Adamsovi skutečně povedlo, je propracovanost postav. Vykreslil je tak, že jsem si je během čtení reálně představovala. Vzhledem k tomu, že vám nechci prozradit, kdo je kdo, prozradím vám jen jedno, psychopat je skutečně psychopat… Bylo zajímavé sledovat vývoj Darby, která neustále sváděla vnitřní boj. Nicméně, byla fakt frajerka, i přes nepřízeň osudu se nevzdávala. Když nad tím tak přemýšlím, působil na mě celý příběh tak sugestivně, že jsem měla pocit, jako bych tam byla s nimi (což jsem díkybohu nebyla).

Musím přiznat, že závěrečné kapitoly na mě byly místy až příliš a měla jsem chuť zakrýt si oči a koukat jen malou škvírkou mezi prsty (jako to dělám u filmu). Ale zvládla jsem to a pak přišel závěr! Olala, čekala jsem hodně, ale tohle ne. Takhle napjatá až do poslední věty jsem snad ještě nebyla.

Pokud tedy hledáte něco pro chladné podzimní večery, koukněte po thrilleru Není úniku. Myslím, že by se vám to mohlo líbit, ale připravte se, že se vám kniha bude těžko odkládat.


Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm