15/01/2018

Nomád

Prostě thriller. Ale dobrej.
Autor: Baru

Kolem Nomáda jsem kroužila fakticky, fakticky dlouho. Vždyť mi tady ležel skoro od října. A já se ho jako klasicky každého thrilleru tak trochu bála. Že se mi nebude líbit, že na mě bude příliš dlouhý, příliš složitě nudný, že mě mine žánrem. Ale překvapil. A velice mile.


Svět se vzpamatovává z několika bolavých šoků, které utrpěl. Začíná to teroristickým útokem v turistickém centru Barcelony a bez varování se neštěstí v rychlém sledu událostí šíří na další místa. Zdánlivě nesouvisející události začínají nabírat na intenzitě a vypadá to, že všechno neštěstí ze svého bezpečného úkrytu ovládá jedna neviditelná ruka. Své si o tom začíná myslet i Marc Dane, britský agent elitní jednotky MI6, a znepokojivě také jediný přeživší zpackané operace na severu Francie. Obviněn ze zrady a stíhán je rozhodnutý vzít situaci do svých rukou. A tak začíná dlouhý příběh táhnoucí se po minových polích… 

„Šahíd,“ pronesla vzlykající dívka a zmáčkla knoflík roznětky.

Tohle ale není příběh Marca Danea. Tohle je příběh všech, kteří ve světě Jamese Swallowa, autora Nomáda, figurují. Každá kapitola je totiž napsána z jiného úhlu pohledu. Naskytuje se tak exkluzivní možnost nahlédnout do hlavy třeba teroristovi. Psychlogická mana, vážení. A ta už tu zase dlouho nebyla.

Nomád je prostě thriller. Ale dobrej. A hlavně neuvěřitelně skvěle a specificky napsaný. Autor je takový ten klasický popisovač s tím rozdílem, že mezi klasickými popisovači se vlastně pohybuje o třídu výš. Nomád dominuje neuvěřitelně sugestivními a podmanivými popisy čehokoliv od bomb až po světové metropole. A to se mi na něm hodně líbilo.

Mezi recenzemi si ale nelze nevšimnout jedné zásadní výtky – a to, že je Nomád mylně srovnáván s thillerovou bombou roku 2014, knihou Já, poutník. Tato kniha se mi zatím nedostala do rukou, takže nemohu posoudit, jak moc je tato výtka skutečně oprávněná. Když si ale odmyslíme tato přirovnávání a pomineme fakt, že mezi thrillery ještě moc neumím chodit, je podle mého názoru Nomád dobrou kombinací akce a napětí pro všechny milovníky thrilleru, na které je také cílen. A myslím, že by se mohl líbit nejen jim, ale i vám. Zkuste mu i navzdory nepříliš pozitivním recenzím dát šanci. A uvidíte.

Mimochodem, bude mít i dohru. Nomád je totiž teprve první díl chystané série Rubicon. V zahraničí jsou vydány již tři díly (Nomad, Exile, Ghost).


Děkujeme společnosti Euromedia Group, a.s., za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm