08/07/2017

Koruna

Zazvonil zvonec a pohádky je konec!

Autor: Olivka

Pohádka z přepychových paláců a křišťálových lustrů se pomalu blíží ke konci. Selekce v čele s Eadlyn Schreave kapitolu po kapitole ztenčuje své linie, a přestože to ze začátku nevypadalo, že by po boku princezny mohl být někdo, koho by milovala, nakonec korunu přeci jen získá muž jí hoden. Na velkolepé ukončení jedné z nejoblíbenějších současných young adult sérií nejen tady v Česku čekaly velké zástupy, a tak i já měla velká očekávání a byla ohromně zvědavá, jak se s rozloučením se světem Illey Kiera Cassová poprala.


A nyní jsem dočetla Korunu a mísí se ve mně ohromná spousta pocitů: neuvěřitelná radost, kterou zažívám u všech pohádkových konců Kiery Cassové, a zároveň trocha smutku a nostalgie, když si uvědomím, že tohle byl už úplně poslední díl.

Již z prvního dílu této duologie bylo jasné, že zhýčkané prostředí paláce, v němž princezna Eadlyn vyrůstala, se na její povaze až přespříliš negativně podepsalo. V Dceři se nám představila jako sebestředná, rozmazlená a nesnesitelná, ale život s ní udělal své, a tak i Eadlyn nakonec vyzrála v milou, vstřícnou a obětavou královnu a plným právem si zasloužila šťastný konec. Bylo úžasné sledovat, jak se princezna pod vlivem událostí mění, a byla jsem moc ráda, že šla Kiera Cassová na změnu Eadlyn pomalu a viditelný posun tak byl přeci jen mnohem reálnější.

Koruna byla také tak trošku doplňková povídka k Selekci, protože až teď jsme poodhalili skutečné osudy některých postav, tajemství z předchozích dílů a také byly konečně vysvětleny mnohé nejasnosti, které se táhly už od prvních dílů. Já osobně jsem nebyla s výběrem Eadlyn úplně spokojená. Srdce princezny je totiž jenom jedno, ale nápadníků 35. Anebo víc? Zamrzel mě také trošku odbytý konec, nicméně stejně jako u předešlých dílů pro mne byla čtivost příběhu prioritou a poslední stránku jsem v rukou zaklapla až nečekaně brzy.

Byla jsem moc ráda, že Kiera Cassová do knihy také vtáhla trochu akce. U takovýchto knih bývá většinou jasný zřejmý konec, tady to tak naštěstí nebylo a na velkém plátně se během příběhu objevovala další spousta nečekaných věcí. Kdo by například čekal, co se z Marida Illey vyklube? Anebo to naprosto nečekané rozhodnutí princezny Eadlyn na konci? Každopádně pro mě byla Koruna přímo literární zážitek a nebála bych se říct, že se vyrovná Selekci. Od prvního dílu byl totiž znát viditelný posun vpřed - spíše než na dějovou linku se autorka rozhodla zaměřit na charakteristiku hlavní postavy, za což Koruna sklidila viditelnou část úspěchu. Dcera byla skvělá, ale Koruna byla velkolepé zakončení téhle báječné série! Určitě ji doporučuji všem, nejen příznivcům Selekce.


Děkujeme společnosti Albatros Media a.s. za poskytnutí recenzního výtisku.


Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm