29/11/2016

Mrazivý oheň

Bílý králíček zachráncem království

Autor: Baru

Na Mrazivý oheň jsem se neuvěřitelně těšila. Jestli to bylo mou eskapádní povahou, která hledá všemožné způsoby úniku z reality, nebo neukojitelnou touhou po poznávání nových knižních světů, to nevím. Nicméně to čekání na v Americe již pověstný Frostfire se jednoznačně vyplatilo. Bylo to totiž absolutně úžasný.


Hlavní hrdinka tohoto příběhu, blonďatá Bryn Avenová, do Kaninské komunity zkrátka nezapadá. A není se čemu divit. Díky svému plavému vzhledu si vedle snědých Kaninců připadá jako trn mezi růžemi. A aby toho nebylo málo, lidé kolem ní jí to taky dávají velice často najevo. Přesto je Bryn odhodlaná stavět se k problémům čelem a své postavení ve společnosti si chce čestně vydobýt. Možná je její charakter vzhledem k milostné lince až moc chladný a upjatý, nicméně mi Bryn sedla a působila na mě sympatickým dojmem. Sice to nebyla nijak zvlášť veselá nátura, každopádně si stejně jako já vždycky šla za svým a vyzařovala mile.

Co pro mě bylo překvapením, byla jednoznačně ta zlá stránka obsazení v téhle hře. Typického záporáka tu nenajdete. Během čtení totiž zjistíte, že vaše pocity k němu jsou více než rozporuplné.

„Bryn Avenová. Zapamatuj si to jméno. Protože já budu ta, kdo tě zabije.“

Svět, který pod autorčinýma rukama vznikl, mě nesmírně okouzlil. Je to nový svět jako každý jiný, které objevujeme, přesto má v sobě novou špetku originality a nápaditosti. Kanin je země, kterou jsem si zamilovala, a já se budu fakticky moc ráda vracet k příběhům, které se k ní pojí.
Prostředí knihy mě však odzbrojilo úplně nejvíc. Nádherná severská příroda, sníh kam se podíváš, nehledě na bílé králíčky everywhere. Už jen sama obálka napovídá, že jde o úplně jinou galaxii.

Že je 270 stran na takovýhle parádní příběh málo? Ani náhodou. Délka knihy byla podle mě naprosto dostačující. Krátké kapitoly se mísily s delšími, šlo se z akce do akce a autorka nic zbytečně neprodlužovala, což mi opravdu vyhovovalo. Její styl psaní mi navíc opravdu sedl a čtivost je to, co téhle knize zkrátka nemůžete upřít. Kromě toho, Mrazivý oheň je ideální čtivo pro ty, kteří se nemají moc v lásce s tlustými bichlemi (já je taky zrovna nemiluju).

Moje okouzlené pocity k této knize mi trošku sebral závěr. Vše tak nějak utichlo v rychlém sledu, bez vysvětlení, prostě trochu akce a šťastný konec forever. Na druhou stranu, autorka si vypracovala dost pěkný prostor pro pokračování. Tak uvidíme.

Po přečtení poslední kapitoly jsem se co nejrychleji odebrala do spárů internetu a byla radikálně odhodlaná najít datum vydání českého pokračování. O Ice Kissed samozřejmě nikde ani zmínka. Jak nečekané.

„Nemám důvod vracet se k minulosti.“

Ať si říká, kdo chce, co chce, tahle pohádka mi nekompromisně přirostla k mému literárnímu srdíčku. Tenhle Tryllí svět je kouzelný, pohádkový, místy mrazivý a tajemný, Bryn Avenová je ode dneška moje dobrá kámoška a já právě umírám touhou dozvědět se o téhle hře, kterou proti nepřátelům hraje, co nejvíc. Kolem Mrazivého ohně visí ve vzduchu tolik nevyřčených otázek. A ve mně vře tolik pocitů.




Děkujeme MEGAKNIHY.cz za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm