09/11/2021

Hra na vraždu

Kdo je vlastně kdo?

Autor: Bára

 

Ke knižnímu podzimu neodmyslitelně patří thrillery. Tedy alespoň podle mě. Poslední dobou jsem však měla při výběru thrillerových knih dost špatnou ruku, a proto jsem se rozhodla na nějakou dobu thrillery vypustit a vrátit se k nim zase až na podzim, tedy nyní. A tou vyvolenou se stala Hra na vraždu autorky Rachel Abbott, což je přesně ten typ knihy, u níž můžu úplně vypnout, protože nevyžaduje od člověka žádné složité myšlenkové pochody, zároveň mě ale vtáhla do děje a bavila až do konce. 



Jedno nádherné (a samozřejmě luxusní) sídlo, osmice přátel, svatba. Vše na první pohled působí skvěle - všichni jsou krásní a úspěšní (jak jinak, že jo), ovšem každý má svého kostlivce ve skříni, který občas během konverzace vystrčí růžky.


Ovšem ráno v den svatby je v moři nalezeno mrtvé tělo. Sestra ženicha. A i když je tato nešťastná událost vyhodnocena jako sebevražda, spustí lavinu odhalení, která postupně nejen že nahlodávají vztahy mezi přáteli, některé postaví proti sobě, jiné dokonce ohrozí. Lucas, bratr zemřelé, totiž všechny kamarády přesně po roce sezve na stejné místo k oslavě výročí. Nikdo však netuší k výročí čeho. Smrti jeho sestry? Či výročí svatby? Všichni jsou zmatení, nikomu není tato sešlost příjemná, ovšem chtějí (nebo musí?) vyhovět kamarádovi. A to i poté, co zjistí, že pro ně přichystal hru na vraždu...


Musím říct, že jsem se opravdu bavila, a i když jsem měla svou teorii, stále jsem byla jako na trní, protože jsem ji neměla o co opřít, navíc autorka si se mnou pohrávala a neustále mě udržovala v nejistotě. Postupně však odhalovala "důkazy" a všechno mi do sebe krásně zapadlo. I když úplný závěr mě dostal, to zas jo.


Hra na vraždu je spíše komorní drama, v němž se střídá několik vypravěčů, díky čemuž nás autorka neustále drží v napětí a nutí čtenáře stále pochybovat o jednotlivých postavách. A ano, funguje to skvěle, člověk téměř do poslední chvíle netuší, kdo že je ten špatný.


Jako takhle, není to žádné převratné veledílo, které vám změní život, ale jako oddychovka to funguje skvěle.


Hra na vraždu / Rachel Abbott / Kalibr / 2021


Děkujeme Knižnímu klubu za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm