02/09/2021

Nebezpečí na špičkách

Záhady z baletní školy Labutí dům

Autor: Míša


Na knižním trhu se objevila zajímavá novinka, a to dobrodružná kniha z baletního světa Nebezpečí na špičkách. Jedná se o literaturu pro čtenáře od 9 let.

 


Millicent Kyddová neboli Milly je na pohled normální dívka. S její maminkou ji spojuje jedna vášeň, a to balet, jednou by chtěla být slavná jako ona. Neobyčejná je Milly tím, že ovládá 5 jazyků (to jí opravdu závidím), což je jedním z důvodů, proč byla přijata na baletní školu. Ale ne jen tak obyčejnou, jedná se o baletní školu pro špióny!


Milly má hlavní nepřítelkyni a tou je Willow. Už od malička se spolu nedokážou kamarádit a nemůžou si přijít na jméno. A co se stane? Willow přijali na stejnou školu jako Milly, a tak se potkávají ve škole každý den, což je pro Milly utrpení. Jednoho dne se maminka Millicent ztratí a sama Milly je ve velkém nebezpečí. Dokáží tak rozluštit záhadu ztracené maminky? Zachrání se Milly?


Kniha má krásný modro-růžový obal, který dokáže zaujmout na první pohled. Jedná se o vazbu s laminovaným potahem. Je psaná v ichformě, díky čemuž snadno zaujme čtenáře. Písmo je menší, kniha je bez ilustrací. Proto je doporučena čtenářům až od 9 let.


I když pro mne byla kniha přitažlivá svým obalem, musím říct, že samotný příběh mě vůbec nezaujal. Rozjíždí se velice pomalu, navíc postrádám jakoukoli dějovou pecku, na niž jsem čekala celý příběh. Kdykoli jsem knihu odložila, přiznám se, že jsem neměla chuť se k ní vrátit, protože mi chyběl prvek napětí a touha dočíst příběh do konce. Ani mě moc nezajímalo, jak vůbec skončí. K samotným aktérům jsem si nedokázala navázat bližší vztah a nikdo konkrétní mě nezaujal tak, abych si jej dostatečně pamatovala. Naopak. Častokrát jsem se musela vracet, abych si jednotlivé postavy připomněla. Nejvýraznější byly studentky Milly a Willow, kolem kterých se, dle mého názoru, celý příběh odehrával. Možná si ještě dokážete vybavit postavu Bábušky, babičky Milly, a to z toho důvodu, že pocházela z Moskvy a měla typický přízvuk. Naopak musím ocenit to, že se děj odehrává v netypickém prostředí, a tím je baletní škola.


Knihu bych doporučila převážně dívkám od 9 do 12 let, které mají rády literaturu s prvky dobrodružství a balet. Pro mě to bylo dlouhých 232 stran, protože dobrodružství a napětí si představuji trošku jinak. Věřím však, že mladší čtenářky může příběh zaujmout.


Nebezpečí na špičkách / Helen Lipscombe / CPress / 2021


Děkujeme společnosti Albatros Media a.s. za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm