26/01/2021

Moje sváteční pečení

Výjimečná cukrařina pro výjimečné příležitosti!

 

Autor: Olivka


Když mám někdy chuť vrhnout se do světa cukrařiny, sázím na osvědčené recepty. Přece jen to stojí spoustu úsilí, času i peněz, a tak je mou prioritou jistý výsledek. Pečení podle Josefa Maršálka je vždy trefou do černého. Už nějaký ten pátek peču téměř výhradně podle Moderní české cukrařiny, což je Maršálkova knižní prvotina. Je pravda, že jeho recepty bývají časově náročné, komplikované a často je k nim zapotřebí surovin, které nejdou běžně sehnat. Na druhou stranou jsou jeho dezerty skutečně originální, vždy o něco obohacené a na závěr vzejde skutečně delikátní skvost. Takový malý cukrářský zázrak.  

 


Moje sváteční pečení obsahuje recepty pro výjimečné příležitosti. Jsou zde „klasické“ recepty na vánoční cukroví, ke kterým je ale přidáno něco navíc, díky čemuž se vaše kulinářské výtvory stanou nezapomenutelnými. Kombinuje se zde s neuvěřitelným množstvím zdánlivě neslučitelných chutí, které však dohromady vytváří chuťovou extázi. Každý recept v této kuchařce je dobře promyšlen a doveden do posledního detailu tak, aby ani začátečníky při pečení nepotkalo nepříjemné překvapení.


Kromě vanilkových rohlíčků si díky této kuchařce můžete vyzkoušet například amaretti s levandulí, kávové moka s anýzem či včelí úlky s chai krémem (které musím příští rok vyzkoušet!).


Abych pro vás kuchařku pořádně otestovala, upekla jsem vám z ní dva recepty. Jelikož je již po Vánocích, chtěla jsem se vyhnout klasickému cukroví, jehož pečení jsem si bohatě užila v době adventu. Našla jsem dva zajímavé a taky relativně snadné recepty. Upekla jsem smažené tvarohové vločky a křehké arašídy v medovém karamelu.


Recepty jsou doprovázené nejen detailním písemným vedením, ale také krásnými fotografiemi, které názorně demonstrují postup. Podle této kuchařky se mi peklo velmi přehledně a jednotlivé kroky mi byly jasné. Jak se mi to povedlo, se můžete podívat na fotkách. Sice mé sladkosti nevypadají jako ty z kuchařky, ale jsou velmi chutné a hned se po nich doma zaprášilo.











Moje sváteční pečení / Josef Maršálek / XYZ / 2020


Děkujeme společnosti Albatros Media a.s. za poskytnutí recenzního výtisku.

3 komentáře

  1. Ty vločky vypadají nádhernerně. :D
    Nevěřila bych, že je vůbec možné něco takového doma vytvořit!

    OdpovědětVymazat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm