13/12/2020

Strašidelný krámek a ztracené zuby

 „Já šem ten největší chudák na švětě. Štlatil šem totiž žuby.“

Autor: Míša

 

Co by se stalo, kdyby upír přišel o zuby? Že jste nad tím nikdy nepřemýšleli? Já taky ne! Proto jsem se začetla do nového příběhu s názvem Strašidelný krámek a ztracené zuby. Pokud vám název Strašidelný krámek něco říká, máte pravdu. Jedná se totiž o druhý příběh s Ninou a jejími přáteli.




Ve zmrzlinářství, které provozuje Irma Kaufbergová, se objeví upír Lukáš. Je ale na něm něco zvláštního. Nemá zuby. To přece nejde, aby byl upír bez zubů. A tak mu Nina pomůže sehnat zuby nové. V krámku se ale během hledání začnou ztrácet věci. Všem to přijde podezřelé, a tak chtějí tuto záhadu ztracených věcí vyřešit. Opět se v příběhu objevuje duch Péťa, majitel krámku Děda Podiva či Slizík Krakatidlo.


Pokud jste nečetli první díl Strašidelný krámek a příšerný lechtiprášek, vůbec to nevadí. Na začátku je stručný seznam všech postav, které se v příběhu objevují. Ke každé je napsáno pár informací, abyste se s nimi rychleji seznámili a dokázali si o nich utvořit lepší obrázek.


I když je Nina pouze devítiletá dívka, vůbec ničeho se nebojí a ani odhodlání jí nechybí. Ráda druhým pomáhá, a pokud se objeví nějaká záhada, je ochotná ji bez okolků vyřešit. A když si přeje kolo, opravdu se snaží, aby si na něj vydělala. To na ní obdivuji, protože mi přijde, že některé dnešní děti neví, jaké to je si vydělat na věc, po které touží, a vše dostanou od rodičů.


V příběhu jsou místy zvýrazněná slova, která jsou tématicky blízká k názvu knihy. Např. už toho má plné zuby, cenila zuby a podobně. To mě zaujalo, protože si tak čtenáři mohou rozšířit slovní zásobu a popovídat si o těchto slovech s rodiči a vysvětlit jejich význam. Pro začínající malé čtenáře může být trošku problém, že upír Lukáš šišlá, a tak si některé věty musí přečíst víckrát, aby pochopily jejich význam.


Je to krátký příběh, který je určen pro děti od pěti let. Jelikož je knížka tenoučká a hodně doplněna ilustracemi, doporučení věku odpovídá. Až mě mrzí, že jsem ji přečetla tak rychle, protože je děj zajímavý a dost jsem se u něj nasmála.






Strašidelný krámek a ztracené zuby / Magdalena Hai / Pikola / 2020


Děkujeme společnosti Euromedia Group, a.s., za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm