20/12/2020

Děsivé historky 3

Ještě hrůzostrašnější příběhy pro nebojácné čtenáře 

Autor: Míša

 

Bojíte se rádi? Tak to vám doporučuji novinku Michaela Dahla s názvem Děsivé historky 3: Ještě hrůzostrašnější příběhy pro nebojácné čtenáře. Je to totiž opravdová lahůdka pro čtenáře, kteří rádi sáhnou po děsivých příbězích nebo povídkách s hororovým nádechem.

 


Jakmile tato kniha vyšla, byla jsem si jistá, že po ní sáhnu a přečtu si ji. Již dříve přečtené díly strašidelných příběhů ve mně vyvolaly nadšení, a tak jsem se se stejným očekáváním dala do čtení již třetího dílu.

 

Kniha je opět rozdělena na tři části – Je někdo doma?, Jdeš někam?, Bacha!. Autor tak své příběhy rozdělil na prostředí, ve kterém se odehrávají. Nejvíce jich najdeme v první kapitole Je někdo doma?. Jako by chtěl autor naznačit, že nejvíce hororových situací nás může potkat doma. Což je trošku děsivé. Oproti dřívějšímu dílu je zde pouze 25 povídek, za mě ale o něco děsivějších.

I v této knize si autor dal takovou menší výzvu – a to, zda dokáže napsat příběh, který bude mít formu testu. Jmenuje se Legendy – pravda, nebo lež a musím říct, že tato povídka ve mně vyvolala stres z jakéhokoli testu, který budu v budoucnu psát. Jedna z kapitolek má také název Nečti tenhle příběh o půlnoci! a první, co mě napadlo, samozřejmě bylo, že si ji o půlnoci musím přečíst. Mám ráda tento typ varování (a myslím, že nejsem sama), protože pak mám nutkání jej porušit.

 

Jednotlivé příběhy jsou různě dlouhé. Délka odpovídá věkovému doporučení čtenáře, a to 9+. Každá povídka je originální a opět se zde objevují věci a strachy z našeho běžného života. Kolikrát mě až autor samotnou zaskočil, z čeho všeho může mít člověk strach, co se může tvářit jinak, než doopravdy je. Už nikdy se nebudu stejně dívat třeba na akvarijní rybičku nebo boty pod postelí jako do teď.

 

Na konci knihy najdeme kapitolu Michael Dahl vysvětluje, kde nám přibližuje, jak získával inspiraci pro psaní každé povídky. Některé jsou opravdu zajímavé a jsem ráda, že tuto kapitolu autor zařadil.

 

I když se říká, že by se strašidelné historky neměly číst před spaním, já jsem si tuto knihu otevřela večer při rozsvícené lampičce. Plná nadšení jsem si lehla do postele a dala se do čtení. Je to pro čtenáře od devíti let, určitě to nebude tak strašné, říkala jsem si. Po první kapitole mi spadla brada a já si říkala, zda mám číst dál. Tak to byl drsný začátek i na mě. Postupem času jsem četla a četla a některé příběhy byly opravdu šílené. Pokud se bojíte, že se vám budou zdát zlé sny, opravdu si nechte čtení na jindy.

 

Kniha se četla dobře, kapitoly rychle ubíhaly. Napětí by se dalo krájet. I když je to čtení o dětech pro děti, autor si nebral servítky s dobrým koncem. Pokud jste fanoušky tohoto žánru, vřele doporučuji, protože tento díl byste si určitě neměli nechat ujít. Za mě lepší než ten předchozí.

 

Děsivé historky 3 / Michael Dahl / Pikola / 2020

 

Děkujeme společnosti Euromedia Group, a.s., za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm