01/09/2020

Jak si velká malá holčička ochočila město

Příběh o malé velké holčičce 

Autor: Míša

 

Čtenářský systém nakladatelství Fragment se dělí na několik stupňů – A, B, C, D.  Stupeň A - čteme s obrázky, B - čteme spolu, C - čteme sami a D - čteme s radostí. Novinka s názvem Jak si velká malá holčička ochočila město spadá do kategorie C – čteme sami.

 



Už rozdělení na dané stupně nám napovídá, pro jak staré čtenáře je kniha vhodná. Zde mluvíme o dětech, jejichž čtenářská dovednost je zatím v počátcích, doporučený věk je tedy od 6 let, což odpovídá věku dětem, které navštěvují první třídu. Příběh je vhodný pro všechny čtenáře, kteří jsou schopni samostatného čtení.

 

Příběh je o malé holčičce, která se jmenuje Táňa. Má malého pejska, jezevčici Větvičku. I když je Táňa teprve malá holčička, na svůj věk je hodně vysoká. Jejich rodina se přestěhovala z malého městečka do velkého města a s tím se pojí mnoho nového. Táňa ve městě nikoho nezná a snaží se zapadnout. To ale s její výškou není vůbec jednoduché. Děti si ji dobírají, a tak je smutná. Nemá ráda, když na ni ostatní zírají.  Proto často vzpomíná na malé městečko.

Naštěstí jsem už růst přestala. Ale někdy stejně nemůžu pochopit, jaká vlastně jsem – jestli velká nebo malá. Když se zeptám Aničky, jestli můžu poslouchat její hudbu z přehrávače, odpoví mi, že ji nepochopím, protože jsem ještě malá. A když si před spaním nechci uklízet stavebnici, tak mi maminka řekne, že ode mě není hezké takhle zlobit, protože už jsem velká. Tak to vypadá, že jsem VELKÁ MALÁ HOLČIČKA.

 

Tento milý příběh o malé holčičce a jejím pejskovi vás určitě chytne za srdce. Díky ní jsem se vrátila do svých mladých let a zavzpomínala, jaké to je, když se člověk snaží zapadnout mezi děti a najít si nové přátele. Popravdě, jak pro ni, tak i pro mě to nebylo vůbec jednoduché. Nebyla jsem sice vysoká jako Táňa, ale měla jsem jiné „nedokonalosti“, kvůli kterým si mě děti dobíraly. Postupem času člověk zjišťuje, že každý z nás je jiný, což je na tomto světě krásné. Kdybychom byli všichni stejní, nebyla by to nuda?

 

Kniha je obohacena o nádherné ilustrace. Ty jsou nejen barevné, ale také hravé. Dotažené do nejmenších detailů. Paní ilustrátorka má můj obdiv.

 

Během čtení můžeme najít otázky, které prověří, jak moc děti přečtenému textu rozumí. Začínající čtenáři určitě ocení větší písmena, jednoduchý text a odstavce, na které je text rozdělen. Tak se mohou kdykoli vrátit a neztratí se. Pokud se děti učí číst a psát genetickou metodou, mohou zvolit vydání, které je určeno speciálně pro tuto metodu.

 

Příběh, který je zaměřen na mezilidské vztahy je určen pro nejmenší čtenáře. Ale myslím si, že se bude líbit nejen malým, ale i starším dětem. Už teď se těším na druhý příběh s Táňou, který se bude jmenovat Jak si velká malá holčička upekla kouzelný den.

 





Jak si malá velká holčička / Marija Beršadskaja / Fragment / 2020

 

Děkujeme společnosti Albatros Media a.s. za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm