Deplhine
de Vigan a její pohled na sociální sítě.
Autor: Bára
Předpokládám,
že autorku Delphine de Vigan není třeba nějak sáhodlouze představovat. Je to
jedna z nejvýraznějších autorek současné francouzské prózy, jejíž knihy se
člověka vždy nějakým způsobem dotknou. Deplhine má totiž obrovský dar. Dar
psát. Psát o věcech, které se týkají většiny z nás. A ve své novince Děti nade vše si vzala na paškál
sociální sítě.
Autorka
nám předkládá dva světy. Svět Mélanie, ženy toužící po slávě a zisku,
k čemuž využívá sociální sítě, kde sdílí v podstatě vše, a svět
Clary, policistky, která vyšetřuje zmizení Mélaniny dcery, a musí tedy
proniknout do světa influencerů.
Abych
byla upřímná, zpočátku jsem se s knihou trápila, nějak mi čtení drhlo,
postavy mi byly nesympatické, ale pak si to všechno sedlo a stránky mi pod
prsty mizely jedna za druhou. Ale pravdou je, že s postavami jsem bojovala
celou dobu, Mélanie byla tak trochu (trochu hodně) bizár a Clara byla taková ta
typická policistka outsider s hromadou vlastních problémů.
Podstatou
knihy je ale problematika sociálních sítí a rodičovského influencerství, které
je v téhle knize dovedeno trochu do extrému (alespoň podle mě), ale kdo
ví, do pozadí smluv spoluprací nevidíme. Co si budeme povídat, děti, rodiče a
sociální sítě jsou v současné době velmi palčivým tématem a myslím, že
každý rodič přemýšlí (nebo tomu alespoň věřím) nad tím, co je v pořádku a
co již ne. Ovšem každý má tuto hranici jinde. Ať už je to tak či onak, je tato
kniha zdvihnutým prstem do budoucnosti.
Děti nade vše /
Delphine de Vigan / Odeon / 2021
Děkujeme společnosti Euromedia, a. s., za poskytnutí recenzního výtisku.
Žádné komentáře
Okomentovat